به گزارش شهرآرانیوز، در رابطه با متاورس تعریفهای متفاوتی وجود دارد اما مدیران این شرکت میگویند متاورس مجموعهای از فضاهای مجازی است که شما میتوانید با سایر افرادی که در یک فضای فیزیکی در کنار شما حضور ندارند به خلق محتوا و گشتوگذار بپردازید.
زاکربرگ همچنین مالک نام کاربری Meta در توییتر و سایتی به همین نام است که با مراجعه به این آدرس، راهی فیسبوک میشوید. روی هم رفته فیسبوک با تغییر نام خود میخواهد بر روی خلق یک متاورس تمرکز کند. چند ماه قبل او در جریان مصاحبهای گفت که قصد دارد دیدگاه مردم را عوض کند تا فیسبوک صرفا به عنوان یک شرکت فعال در حوزهی شبکههای اجتماعی شناخته نشود.
طی هفتههای اخیر، فیسبوک به دلیل افشای اسناد داخلی و همچنین سخنان یکی از مدیران این شرکت با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو شده است. از بین این حواشی میتوانیم به آسیبهای اینستاگرام بر وضعیت روحی و روانی نوجوانان اشاره کنیم. همچنین نهادهای نظارتی هم فشار بر روی این شرکت را افزایش دادهاند.
به نظر میرسد مانند گوگل که در سال ۲۰۱۵ با خلق شرکت آلفابت زیر نظر آن قرار گرفت، فیسبوک هم با ایجاد برند متا میخواهد چنین کاری انجام دهد و شبکه اجتماعی فیسبوک در کنار اینستاگرام، واتساپ و هدستهای واقعیت مجازی Oculus زیر سایهی متا قرار میگیرند.
منبع: خبرنگاران جوان